Nu är det måndag kväll och jag är hemma igen. I onsdags åkte jag upp till Stockholm. Våra montörer var redan på plats och monterade vår monter som sändes upp på tisdagen. Vi har verkligen ansträngt oss för att få till en monter som är så färdig att vi kan spara timmarna i Stockholm. Men det blir ändå många timmar för att få alla saker på plats. Och så får det naturligtvis inte se B ut. Man kan inte sälja A produkter med B-montrar.
Torsdag morgon öppnade mässan och avslutades söndag kväll. Många timmar med massor av fantastiska kundkontakter. Det är så stimulerande att träffa kunder öga mot öga. Att få höra Deras drömmar och önskemål. Att få hjälpa och ge råd genom de kunskaper vi skaffat oss genom 67 år i fönster- och dörrbranschen. Vår uppfostran och vår moral gör också att vi alltid strävar att få till det bästa, inte för oss utan för kunderna.
Mässan gav också massor av tillfällen att rodna. Jag rodnar personligen av alla positiva omdömen från våra kunder. Det handlar om allt från kunder som fått nya fönster/dörrar nyligen till för många år sedan. Jag rodnar personligen och har alltid svårt för att kommentera beröm på ett klädsamt sätt. Jag vet inte varför det blir så. Man borde ju bara bli glad, räta på ryggen och uttrycka största tacksamhet för att kunderna blivit tillfredsställda. Just det som vi haft som mål i hela affären.
Missförstå mig inte! Jag/vi blir glada av allt beröm vi får. Men jag är väl uppfostrad i en gammal anda där beröm resulterar i rodnad, istället för en rakare rygg.
Tags: Dörrar, ekstrands, Fönster, hem&villa, mässor, VD har ordet