Sedan många år har slutförbrukaren varit vår målgrupp för marknadsföring och kommunikation och det lär vi fortsätta med. Slutförbrukaren är oftast byggherren/husägaren som sedan gör sin beställning via sin byggnadsentreprenör, sin bygghandel eller något av våra egna försäljningsställen.
Vi har åsikten att produktegenskaper, design, kvalitet, underhållskostnader och livslängd skall kommuniceras i första rummet och före priset. Det har ibland inneburit att vi fått en ”dyrstämpel”. Det är sällan vi har priskampanjer och detta har väl också bidragit till denna ”dyrstämpel”. Detta är inte bra, för vi är inte dyra vilket bevisas av att vi fortsätter växa och ta marknadsandelar i en stagnerande och krympande marknad.
Att vi inte är dyra bevisas också av att vi tar stora projekt och säljer till de största byggföretagen. Till Skanska levererar vi just nu ca 180 st hotellrumsdörrar till det omtalade Idéon Gateway Elit Hotell i Lund. Dörrar och omslutande brandskydds paneler tillverkas i träslaget Wenge. Vi har nyligen också landat en order från NCC som gäller leveransen av alla fönstersnickerier till Rådhuskvarteret i Kristianstad. Vi tackar för dessa förtroende och kan lägga till att vi inte hade fått sådana stora projekt om vi inte varit konkurrenskraftiga.
Tags: Dörrar, ekstrands, Fönster, försäljning, projektförsäljning, slutkund